پیپت فیلر تفنگی

در آزمایشگاه‌ها ابزار و لوازمی وجود دارند که استفاده از آن‌ها می‌تواند هرگونه آزمایش و به کارگیری مواد و داده‌ها را امکان پذیر و آسان نماید. از جمله این لوازم می‌توان به لوله‌ها، دسیکاتور و… اشاره نمود. ما در این مقاله یکی دیگر از لوازم آزمایشگاهی را معرفی می‌کنیم که اندازه گیری و جابه جایی مواد مایع معمولی یا خطرناک را در حجم کم امکان پذیر می‌کند. در ادامه با فرآزما همراه باشید تا بیشتر این محصول را برایتان معرفی کنیم.

پیپت فیلر آزمایشگاهی چیست؟

پی پت فیلر یا پی پت پرکن یکی از لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی است که به دانشجویان و تکنسین‌ها برای پر کردن پیپت کمک می‌کند. در واقع با استفاده از این دستگاه خطری که هنگام پر کردن پیپت از مایع خطرناک وجود دارد، کاهش می‌یابد. همچنین پر کردن پیپت را نیزآسان می‌کند. در واقع پی پت فیلر تجهیزات مناسبی است که با حرکت فشار و مکش، لوله را از مایعات پر و خالی می‌کند. پیپت فیلر در سه سایز بزرگ، متوسط و کوچک تولید می‌شود.
سایز بزرگ محلول را در حجم 25 میل، متوسط در حجم 10 میل و کوچک در حجم 5 میل تخلیه می‌کند.

    ویژگی های پیپت فیلر تفنگی

  • قابل اتوکلاو
  • باطری قابل شارژ برای 8 ساعت کار مداوم
  • دارای فیلتر ممبران 0.2 میکرون
  • قابلیت تنظیم سرعت تخلیه


انواع پیپت فیلر تفنگی

پیپت پر کن انواع مختلفی دارد که عبارتند از:
پی پیت پر کن دستی (پلاستیکی)

جنس پی پت پر کن دستی از پلاستیک بوده و کار کردن با آن توسط فشار دست امکان پذیر است. پرکردن پیپ به وسیله غلتکی که روی آن قرار دارد اتفاق می‌افتد. در واقع این نوع پی پت فیلر یک غلتک داشته و با ایجاد خلاء بعد از اتصال روی سر پی پت موجب بالا آمدن مایعات و تخلیه راحت تر آن‌ها می‌شود. پرکننده پیپت لاستیکی به شما کمک می‌کند تا هوا را آزاد کنید، محلول را بکشید و محلول را دقیقاً از پیپت آزاد نمایید.
پیپت فیلر تفنگی (شارژی)

همان طور که از نامش پیداست شکلی مانند تفنگ دارد و استفاده از آن با یک دست بسیار آسان است. باتری این پی پت پرکن لیتیوم- یون بوده و بعد از هر بار شارژ کردن می‌توان تا مدت‌ها از آن استفاده نمود.

پی پت پر کن برقی

زمانی که پیپت پر کن برقی معرفی شد، ثابت کرد که پیشرفت چشمگیری در فناوری پیپت کردن به وجود آمده است. این دستگاه به سرعت در کار و اندازه گیری معرف‌ها در آزمایشگاه‌ها انقلابی ایجاد نمود. همه کسانی که تا به امروز از پیپت پر کن برقی استفاده کرده اند دقت و عملکرد آن را تضمین می‌کنند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که پی پت پر کن برقی فقط از 10٪ سهم بازار برخوردار است.

دلایل خرید پی پت فیلر برقی چیست؟

از جمله دلایل محبوبیت این محصول عبارت است از:
کاربر پسند، بی دردسر و کارآمد

پیپت‌های دستی می‌توانند باعث آسیب ناشی از فشار مکرر شوند که به شدت بر عملکرد طبیعی انگشت شست یا مچ دست تأثیر می‌گذارد. یک پیپت برقی حرکت دست و دخالت انسان در جابجایی مایعات را به حداقل می‌رساند. در نتیجه آنها بسیار ارگونومیک و کاربر پسند هستند.

بسیار دقیق
پیپت پرکن برقی حرکت پیستون را از طریق یک موتور کنترل می‌کند. به همین علت به راحتی می‌تواند تا حجم برنامه ریزی شده از مایع را به دقت توزیع کند و احتمال خطای انسانی ناشی از تقریب و اختلاف نظر را از بین ببرد.

صرفه جویی در زمان
پیپت‌های الکتریکی در زمان صرفه جویی کرده و زمان کافی برای تمرکز روی سایر وظایف مهم تر را در اختیار افراد قرار می‌دهد. به این ترتیب، سطح بهره وری آزمایشگاه را افزایش خواهند داد.

چه کسانی از پی پت پرکن‌ها استفاده می‌کنند؟

انواع پی پت فیلر‌ها به طور معمول در مجموعه‌های دانشگاهی، آزمایشگاه‌های داروسازی و مکان‌های تحقیقاتی پیشرفته استفاده می‌شوند. در رشته‌های دیگر مانند زیست شناسی مولکولی، شیمی تجزیه و آزمایش‌های پزشکی نیز کاربرد دارند.
فرق پیپت پرکن برقی با پی پت فیلر دستی

این دو محصول در موارد زیر با هم تفاوت دارند:
هزینه دو پیپت
قیمت پیپت‌های الکترونیکی معمولا دو تا سه برابر بیشتر از پیپت‌های دستی است. اگر یک پیپت دستی تک کاناله حدود 300 دلار قیمت داشته باشد، یک پیپت الکترونیکی بین 1000 تا 1500 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

هزینه نگهداری بالا
با توجه به ماشین آلات پیشرفته و باتری‌های یکبار مصرف، پیپت‌های الکترونیکی در مقایسه با پیپت‌های دستی هزینه‌های نگهداری بالاتری دارند.

جهت اطلاعات بیشتر درباره انواع شیشه آلات آزمایشگاهی ، مشخصات و کاربرد آنها کلیک نمایید.
عملکرد کندتر به دلیل موتور
پیپت پرکن برقی از موتوری استفاده می‌کنند که با سرعت ثابت کار می‌کند. در مقایسه با پیپت‌های دستی، پیپت‌های الکترونیکی نمی‌توانند با سرعتی سریع‌تر از سرعتی که موتورشان دیکته می‌کند، کار کنند.
نحوه استفاده از پیپت پرکن پلاستیکی

با به کار گیری دستورالعمل‌های زیر و بررسی آن‌ها می‌توانید از پی پت فیلر استفاده کنید.

بالای پیپت را در قسمت پایین پرکننده پیپت قرار دهید.
با فشار دادن شیر “A” در بالای فیلر پیپت و همزمان فشار دادن حباب، هوا را از پرکننده پیپت آزاد کنید. مقدار هوایی که آزاد می‌کنید به اندازه پیپتی که استفاده می‌کنید بستگی دارد – برای پیپت‌های با حجم بیشتر هوای بیشتری آزاد کنید.
3. نوک پیپت را داخل محلول مورد نظر قرار دهید.
محلول را با فشار دادن دریچه “S” در پایین پرکننده پیپت تا سطح مورد نظر در پیپت پر کنید.

این کار از خلاء ایجاد شده در حباب برای کشیدن محلول به داخل پیپت استفاده می‌کند.

” از کشیدن محلول به داخل پرکننده پیپت خودداری کنید.”

پیپت را با فشار دادن شیر “E” روی لوله کناری خالی کنید. این کمک خواهد کرد که محلول با سرعت مورد نظر و در سطح مورد نظر آزاد شود.
بهتر است پیپت را از علامت صفر در 4 مرحله پر کنید (شیر “S”) و سپس سطح را تا علامت صفر در مرحله 6 پایین بیاورید (شیر “E”). هنگامی که پیپت تا سطح مورد نظر پر شد، محتویات را می‌توان با استفاده از شیر “E” توزیع کرد.
راهنمای خرید پیپت فیلر

خرید هر کالایی مانند قطعات پازلی است که در کنار هم قرار می‌گیرد. برای انتخاب یک پیپت فیلر مناسب باید از نیازهای خودتان آگاه باشید. اگر می‌خواهید پیپت پرکن برقی، شارژی یا دستی را انتخاب کنید، مزایا و معایب آنها را در نظر بگیرید. در صورت نیاز آن را با همکاران آزمایشگاه خود در میان بگذارید. اگر به خرید پیپت‌های الکترونیکی فکر می‌کنید، در مورد اینکه ارزش هزینه اضافی را دارند یا خیر باید تصمیم بگیرید. در مورد پی پت فیلر دستی نیز لازم است بدانید که آیا می‌توانید فشار ناشی از به کارگیری پیپت فیلر را روی دست و مچ دستتان تحمل نمایید. سپس خرید خود را انجام دهید.

برای خرید انواع پیپت فیلر و دیگر تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی می‌توانید به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام نمایید. در خرید حضوری با مراجعه فیزیکی به نمایندگی یا فروشگاهایی که در زمینه عرضه انواع لوازم آزمایشگاهی فعالیت می‌کنند و مشاهده انواع پی پت فیلر از نزدیک، لمس آن‌ها و راهنمایی گرفتن از فروشنده می‌توانید خرید بسیار خوب و قابل قبولی داشته باشید.
.

تماس جهت مشاوره رایگان
ارسال فرم استعلام قیمت
top