دستگاه روتاری اواپراتور

روتاری اواپراتور

روتاری اواپراتور و تقطیر در خلاء

تقطیر در خلأ یا تقطیر تحت خلاء Vacuum distillation یکی از روش‌های آزمایشگاهی و صنعتی برای تقطیر و جدا سازی محلول‌های مایع است. در این روش با قرار دادن محلول تحت خلأ، دمای تبخیر مواد پایین‌تر می‌آید، در نتیجه می‌توان مواد را با صرف انرژی گرمایی کمتر از یکدیگر جدا ساخت. تقطیر خلأ برای جداسازی محلول‌هایی که اجزاء آن دمای جوش بالایی در فشار اتمسفری دارند، روش مناسبی است. همانگونه که می دانیم تبخیر زمانی اتفاق می افتد که فشار سطحی مایع با فشار محیط برابر باشد، بنابراین با کاهش فشار درون مخزن نمونه توسط خلا نقطه جوش مایعات نیز کاهش می یابد.
دستگاه روتاری اغلب و به راحتی برای جداسازی حلال های با نقطه جوش پایین مانند هگزان یا اتیل استات از ترکیباتی که در دما و فشار اتاق به حالت جامد هستند، به کار می رود. کاربرد دیگر آن جداسازی و حذف حلال از نمونه هایی است که شامل ترکیبات مایع هستند، حتی اگر حلال و این مایعات، دارای تبخیرهای مشابه باشند (به آن رفتار آزتروپیک گفته می شود) اما در این حالت تفاوت اندک و کافی بین نقطه جوش مواد و حلال مایع هم باید وجود داشته باشد.

اجزای تشکیل دهنده روتاری اواپراتور :

1- یک موتور که بالن تبخیر یا شیشه حاوی نمونه را می چرخاند
2- یک مجرای بخار که هم به عنوان محور چرخش نمونه عمل می کند و هم رابطی است که باعث خارج شدن بخارها از نمونه می شود
3- یک سیستم خلا که باعث می شود فشار در داخل محفظه نمونه کم شده و عمل تبخیر سریع تر انجام بگیرد
4- یک حمام مایع گرم که معمولاً از آب برای حرارت دادن به نمونه ای که می خواهد تبخیر شود استفاده می شود
5- یک کندانسور یا مبرد با یک مارپیچ که بخارها با عبور از میان آن خنک شده و تبدیل به مایع می شوند
6- یک فلاسک جمع آوری حلال دوباره مایع شده در پایین کندانسور برای جمع کردن حلال
7- مکانیسم مکانیکی یا موتوری برای جدا کردن فلاسک تبخیر از داخل حمام آب گرم

معرفی دستگاه روتاری اواپراتور ساخت کمپانی Wiggens:

دستگاه روتاری اواپراتور مدل STRIKE285 و STRIKE385 ساخت کمپانی WIGGENS ساخته شده از بهترین و کارآمدترین قطعات و منطبق بر کلیه استاندارهای مکانیکی و الکترونیکی روز دنیا میباشد. طراحی این دستگاه بصورتی یکپارچه و کاملا مدرن بوده و دسترسی به تمامی قابلیت های آن به راحتی امکان پذیر است.
صفحه نمایشگر لمسی و سیستم میکروپروسسوری با قابلیت برنامه ریزی، این دستگاه را بسیار تاثیرگذار و کاربری آنرا ساده کرده است. همچنین شیشه آلات بکار رفته در روتاری STRIKE385 بصورت انحصاری توسط کمپانی HOMETRON ایتالیا با بهترین کیفیت و استاندارد اروپا طراحی و تامین شده است که نهایتاً سیستمی ایزوله و بدون نیاز به آب بندی و واشر و بسیار مقاوم در برابر خوردگی ناشی از حلال ها را به ارمغان آورده است.






 دستگاه روتاری اواپراتور

مشاوره رایگان و استعلام قیمت
دستگاه روتاری اواپراتور
تقطیر در خلا
top