دستگاه اسکرابر آزمایشگاهی

اسکرابر Honon مدل S402 دستگاهی است که بخارهای اسیدی حاصل شده از فرایند هضم را جمع آوری و پس از گذراندن از آب، محلول قلیایی و ذغال آن را خنثی می کند. همانطور که می دانید در روش کجلدال می بایست نمونه مورد آزمایش را هضم کنیم و این هضم معمولا در مجاورت اسیدهای قوی مانند اسیدسولفوریک 98 درصد در دمای بالا انجام خواهد شد. از این رو بخارهای ناشی از این عملیات در محیط آزمایشگاه ساطع خواهد شد که برای اوپراتورها و تجهیزات آزمایشگاهی بسیار خطرناک می باشد. یکی از روش های متداول در آزمایشگاه ها به صورت سنتی، انجام عملیات هضم زیر هودشیمیایی می باشد که این راهکار در نگاه اول ممکن است مشکل ساطع شدن بخار اسیدی در فضای آزمایشگاه را برطرف نماید اما با نگاهی عمیق تر می توان دریافت که این ذرات معلق اسیدی نهایتاً پس از عبور از هود آزمایشگاهی وارد فضای خارج از آزمایشگاه می شوند، یعنی جاییکه ما و اطرافیانمان در آن تنفس می کنیم و همچنین گیاهانی که ما از آن ها تغذیه می کنیم! بنابراین رها سازی بخارهای اسیدی ناشی از عملیات شیمیایی در محیط زیست امری بسیار ناپسند و نهایتاً تأثیراتی مخرب در محیط پیرامون ما خواهد داشت.

دستگاه اسکرابر آزمایشگاهی

وظیفه دستگاه اسکرابر جمع آوری بخارهای اسیدی حاصل از دستگاه هضم و خنثی سازی آن از طریق واکنش شیمیایی اسید و باز می باشد.
دستگاه اسکرابر Honon مدل S402 دستگاهی کارآمد با طراحی منحصر به فرد می باشد که در آن حداکثر ایمنی کاربر مدنظر قرار گرفته شده و جنس بدنه و اتصالات آن PTFE کاملاً مقاوم در برابر خوردگی می باشد.
سیستم مکش گازهای اسیدی در این دستگاه طوری تهیه شده که بخاراسیدی به هیچ عنوان با پمپ مکنده دستگاه ارتباط ندارد، یعنی بزرگترین مشکلی که سایر دستگاه های موجود در بازار با آن مواجه هستند و آن خرابی پمپ مکنده در اثر ورود گازهای اسیدی داخل آن ها می باشد را برطرف کرده و طول عمر پمپ این دستگاه ها حداقل چندین برابر مدل های مشابه نموده است.

اسکرابر

جهت مشاوره یا خرید سیستم های هضم و تقطیر کجلوال می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 مشاوره رایگان
 مشاوره رایگان
top