دستگاه سیرکولاتور آزمایشگاهی

همانطور که میدانید آب به عنوان یک سیال با گرمای ویژه بالا قابلیت انتقال حرارت بسیار بالایی دارد. از این رو از این سیال جهت کنترل دما در کلیه دستگاه ها و تجهیزات از ماشین آلات صنعتی یا اتومبیل گرفته تا کندانسورهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی استفاده میشود.

امروزه با توجه به اهمیت آب در سیستم های خنک کننده از یک سو و اهمیت مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت این سیال ارزشمند از سوی دیگر باعث شده تا تولید کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین اوپراتورهای آزمایشگاه روش هایی را انتخاب کنند تا از هدر رفت آب در آزمایشگاه جلوگیری کنند. به عنوان مثال خنک شدن یک کندانسور در آزمون تقطیر کجلدال و یا سوکسله طی مدت 10 دقیقه، بیش از 30 لیتر آب شهری را هدر و به فاضلاب روانه میکند که این امر با توجه به شرایط محیط زیست در حال حاضر بسیار نگران کننده و غیر قابل چشم پوشی میباشد.

چیلر سیرکولاتور آزمایشگاهی، دستگاهی است که به منظور خنک سازی و پایین آوردن دمای آب مصرفی در سیستم های خنک کننده و کندانسورهای آزمایشگاهی در آزمایشگاه های علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه یک سیستم بسته میباشد که مقدار مشخصی مایع خنک کننده در مخزن آن موجود میباشد که توسط پمپ به کندانسورها و یا هر جایی که لازم باشد پمپاژ میشود و پس از اتمام عملیات خنک کاری مجدداً به دستگاه بازگشته و توسط رادیاتور در حضور گاز R134a مجدد به دمای اولیه خود میرسد و این چرخه آنقدر ادامه خواهد داشت تا نتیجه مورد نظر حاصل شود و نهایتا بدون مصرف حتی یک لیتر آب، عملیات مورد نظر انجام خواهد شد.

کاربرد چیلرهای آزمایشگاهی به صورت عمده به دو دسته تقسیم می شود:

دسته اول :

زمانی که یک دستگاه برای کارکرد خود نیازمند خنک سازی است که در این حالت مایع خنک کننده با دمای پایین وارد دستگاه میشود و از طرف دیگر با دمای بالا از دستگاه خارج میشود.

دسته دوم

چیلرهای آزمایشگاهی در دانشگاه ها ، مراکز تحفیقاتی و یا صنعتی به منظور خنک سازی نمونه های تحقیقاتی در سیکل بسته مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه سیرکولاتور آزمایشگاهی کمپانی Hanon مدل های FC1200/FC1500

این دستگاه برای سیستم های هضم و تقطیر کجلدال، سوکسله، فیبر آنالایزر، الکتروفورز، رئومتر، سنتز اتوماتیک، فرمانتور، روتاری اواپراتور یا تقطیر در خلاء ، رفرکتومترهای رومیزی،‌ ستون های تقطیر و کندانسورها و یا هر آزمایشی که در آن سیستم خنک کاری وجود داشته باشد مورد استفاده میباشد. طراحی مناسب و استفاده از قطعات الکتریکی و مکانیکی با کیفیت بالا و استفاده از استیل ضدزنگ در مخزن آن باعث شده تا عملکرد و کارایی این دستگاه بسیار مناسب باشد. طراحی مناسب دستگاه سیرکولاتور Hanon در بخش اتصالات و وجود چرخ های فلزی زیر دستگاه باعث شده تا استفاده آن در بخش های مختلف آزمایشگاه و انتقال آن بین این بخش ها به راحتی امکان پذیر باشد.

همچنین دارا بودن گارانتی یک ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله این دستگاه توسط شرکت فرآزما تحقیق به عنوان نماینده انحصاری کمپانی Hanon در ایران باعث شده تا بهترین گزینه خرید جهت سیرکولاتور آزمایشگاهی به حساب آید.

مشخصات فنی دستگاه سیرکولاتور مدل FC1200 :

یرکولاتور آزمایشگاهی

مشخصات فنی دستگاه سیرکولاتور مدل FC1500

یرکولاتور آزمایشگاهی
جهت مشاوره رایگان و یا خرید دستگاه چیلر سیرکولاتور آزمایشگاهی با ما در ارتباط باشید

تماس جهت مشاوره رایگان
ارسال فرم استعلام قیمت
top