شیکر لوله آزمایشگاهی


شیکر لوله (ورتکس Vortex ) یکی از انواع شیکر های آزمایشگاهی است. که به منظور مخلوط نمودن نمونه های موجود در ویال ها و لوله فالکون ها با حجم های کم استفاده می گردد. این دستگاه با حرکتهای چرخشی و لرزشی روی محور خود می تواند محتویات داخل لوله را میکس کند.

این دستگاه با دو نوع سرعت ثابت و متغییر موجود است. به این صورت که وقتی ویال خود را درجایگاه مخصوص قرار می دهیم دستگاه را روشن می کنیم،این ویال به همراه صفحه می چرخد که در مدل سرعت ثابت نمی توان سرعت چرخش را تغییر داد ولی در مدل های سرعت متغییر با تنظیم سرعت به طور دیجیتال یا آنالوگ، می توان به طور پیوسته سرعت آن را به مقدار دلخواه تغییر داد.

از این دستگاه می توان برای سوسپانس نمودن سلول ها و میکروب ها نیز استفاده کرد. به طور کلی بیشترین کاربرد این دستگاه در آزمایشگاه های بیولوژی مولکولی و تشخیص طبی می باشد.

دستگاه شیکر لوله (ورتکس Vortex ) یا همان ورتکس وسیله ای است که برای مخلوط کردن نمونه ها داخل لوله با حجم های کم کاربرد دارد.
انواع مختلف لوله از قبیل لوله های نمونه برداری،لوله های سانتریفیوژ،لوله های اپندورف و به طور کلی تمامی لوله هایی که حداکثر قطر آن 5 تا 30 میلی متر است را می توان درون این دستگاه قرار دارد.نوع حرکت شیکر اوربیتالی بوده و با سرعت 3000 دور در دقیقه می چرخد.

کمپانی ویجنز Wiggens آلمان یکی از تولید کنندگان معتبر در زمینه تجهیزات جنرال آزمایشگاهی در دنیا میباشد که محصولاتی نظیر شیکر لوله ( ورتکس Vortex ) را با بالاترین کیفیت و عملرد به بازار عرضه نموده است و شرکت فرآزما تحقیق به عنوان نماینده این کمپانی در ایران آماده ارائه این محصول به بازارهای داخلی میباشد.

شیکر لوله
شیکر لوله
top