راهنمای خرید آب مقطرگیری

دستگاه آب مقطر گیری

دستگاه آب مقطر گیری

راهنمای خرید دستگاه آب مقطرگیری

  خرید دستگاه آب مقطرگیری

معرفی آب مقطر :

آب مقطر از جمله مهم ترین حلالی است که در صنعت ، آزمایشگاه ، مراکز داروسازی استفاده می شود. آب طبیعی معمولا دارای نمک های محلول است آب معمولا در هنگام عبور از محیط های گوناگون به خصوص محیط های آهکی مقداری از کربنات ها را در خود حل میکند که این کربنات ها همراه یونهایی مثل کلسیم ، منیزیم و … باعث ایجاد سختی موقت می شود که با جوشاندن از بین می رود. البته یونهای منیزیم و کلسیم و سایر یون های فلزی ایجاد سختی دائم می‌کنند.
به همین دلیل بهترین آب برای استفاده در صنعت، آب بدون یون می باشد اما تهیه آب هزینه های بالایی دارد. بنابراین باید در خصوص خرید دستگاه آب مقطر گیری و یا خرید آب مقطر بصورت آماده تحلیل و بررسی بیشتری انجام دهیم.

موارد مصرف و کاربرد آب مقطر :

جهت استفاده های حساس نظیر استفاده در کوره های القایی ، کاربردهای شستشو و آبکاری قطعات فلزی ، مصارف داروسازی، استفاده در آزمایشگاه های طبی، استفاده در بیمارستان ها، آندایزینگ آلومینیوم، استفاده در آزمایشگاه های فنی و خدماتی ، کاربردهای حساس نظامی – صنعتی از قبیل انرژی اتمی ، کاربردهای حساس صنعتی و …
جهت استفاده در سیستم خنک کاری برخی کوره ها، انجام واکنش های شیمیایی صنعتی، استفاده در بیمارستان ها، کاربردهای شستشو و آبکاری قطعات فلزی، تولید مواد شیمیایی که در تولید آنها آب استفاده می شود، استفاده در آزمایشگاه های دانشگاه ها ، جهت انجام واکنش های شیمیایی صنعتی ، شستشوی قطعات حساس پس از تولید، استفاده در سیستم خنک کاری ماشین آلات صنعتی که در اثر کار کردن داغ می شود ، تولید مواد شیمیایی که در تولید آنها آب استفاده می شود، کاربردهای غیر حساس صنعتی و …

انواع دستگاه آب مقطر گیری:

دستگاه های آب مقطر گیری بطور کلی در دو نوع یکبار تقطیر و دوبار تقطیر موجود میباشند که هر کدام میتوانند دارای مخزن ذخیره آب مقطر باشند و یا نباشند. دستگاه های آب مقطر گیری فارغ از یکبار تقطیر و دوبارتقطیر بودنشان دارای دبی خروجی متفاوتی هستند که با واحد لیتر بر ساعت مشخص میشوند. به عنوان مثال یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های آزمایشگاهی آب مقطرگیری 4لیتر بر ساعت میباشد که معمولا نیازهای یک آزمایشگاه کنترل کیفیت و یا آزمایشگاه شیمی را برطرف می نماید.

نکته ای که استفاده از این دستگاه را دشوار مینماید راندمان پایین این سیستم و مصرف بالای انرژی و همچنین هدر رفت آب برای سیستم خنک کننده این سیستم میباشد. مدل های مختلف این دستگاه مصارف مختلفی دارند اما بطور میانگین حدود 35 لیتر در ساعت آب مصرف میشود تا حدود 4 لیتر آب مقطر تولید شود. برای جلوگیری از هدر رفت آب میتوانید یک دستگاه سیرکولاتور داشته باشید تا آب خروجی از این سیستم را دریافت کند و پس از خنک کردن مجدد به مدار تزریق نماید.

خرید دستگاه آب مقطرگیری
خرید آب مقطرگیری

معرفی آب دیونیزه

آبی است که تقریباً تمام یون‌های معدنی آن حذف شده‌است، مانند کاتیون‌هایی از قیبل سدیم، کلسیم، آهن و مس و آنیون‌هایی مانند کلرید و سولفات. یون زدایی یک فرایند شیمیایی است که با استفاده از رزین‌های تبادل یونی، هیدروژن و یون‌های هیدروکسید را با مواد معدنی محلول مبادله می‌کنند و پس از آن دوباره ترکیب می‌شوند تا مولکول‌های آب را تشکیل دهند از آنجا که بیشتر ناخالصی‌های غیرمولد آب نمکهای محلول هستند، یون زدایی باعث تولید آب بسیار خالص می‌شود که عموماً شبیه آب مقطر است و مزیت آن این است که فرایند سریعتر انجام می‌شود و رسوب نمی‌بندد. با این حال، یون زدایی به‌طور مناسبی مولکول‌های آلی بدون بار، ویروس‌ها یا باکتری‌ها را حذف نمی‌کند، مگر اینکه به صورت تصادفی در رزین به دام افتاده باشند. رزین‌های قوی آنیون پایه خاص می‌توانند باکتری‌های گرم منفی را حذف کنند. یون زدایی می‌تواند به‌طور مداوم و ارزان با استفاده از الکترودیونازیسیون انجام شود.

کاربرد های آب دیونیزه و آب مقطر در آزمایشگاه

آب مقطر:
به عنوان حلال در تولید محلول
نمونه های شاهد
استاندارهای کالیبراسیون
پاک کردن ظروف شیشه ای آزمایشگاه
استرلیزه کردن تجهیزات
ساخت آب با خلوص بالا

آب دیونیزه :
کاربردهای خنک کنندگی زمانی که باید در واکنش از مواد باردار دوری کرد
اتوکلاو های میکروبیولوژی
هر واکنش شیمیایی که شامل ترکیبات یونی است
شستشوی پایانی وسایل آزمایشگاهی
تولید حلال
نمونه های شاهد
استاندارهای کالیبراسیون
در باتری ها

شرکت فرآزما تحقیق به عنوان بزرگترین وارد کننده و تامین کننده تجهیزات جنرال آزمایشگاهی آمادگی خود را در جهت مشاوره خرید انواع دستگاه های دیونایزر و آب مقطر گیری به شما عزیزان اعلام میدارد.

آب مقطر گیری
آب مقطر گیری

برچسب ها

top