راهنمای خرید دستگاه هموژنایزر

راهنمای خرید هموژنایزر

هموژنایزر در نگاه کلی به چند دسته تقسیم میشود:

همگن ساز تحت فشار :

در روش تحت فشار که به ‌طور معمول در نمونه‌های مایع استفاده می‌شود، تجهیزات خاصی به‌کار می‌رود. عمده کاربرد این روش در صنایع غذایی، لبنی، دارویی، شیمیایی و بیوتکنولوژی است. در این روش به‌ وسیله پیستون‌های رفت و برگشتی، نمونه‌ها پشت یک شیر فشار قوی که در آن برای عبور ذرات، فاصله قابل تنظیمی وجود دارد، فشرده می‌شوند. ذراتی که از این محل عبور می‌کنند، به‌واسطه اختلاف فشاری که بین دو طرف شیر وجود دارد، دچار یک تلاطم (توربولانس) شده و در اثر برخورد با سرعت بالا با یکدیگر باعث خرد شدن ذرات می‌شوند. هدف از چنین عملی، تولید کامپوزیت‌های همگن، امولسیونی و یا ذرات ریز آسیاب شده است. مطمئن باشید که خروجی این روش تغییری در مشخصات مواد از قبیل رنگ، مقادیر طبیعی، قابلیت حلالی و پایداری پدید نخواهد آورد.

همگن ساز مکانیکی:

این دستگاه جهت میکس و همگن کردن مواد طراحی شده که با پراکندن ذرات جامد در مایع، تشکیل امولسیون، سوسپانسیون یا محلول کامل ایجاد مینماید. به همین علت دارای طیف وسیع کاربرد در صنایع داروسازی، غذایی، بهداشتی، شیمیایی و نساجی جهت ساخت محلول ها، روکش های مواد، ساخت رنگ و فراورده های خوراکی می باشد. دستگاه همگن ساز مکانیکی از یک مجموعه روتور استاتور و پره تشکیل شده که حرکت چنگکها با سرعت زیاد باعث له کردن و فشردن و شکستن ذرات درهم میشود که این امر قابلیت همگن کردن مواد غلیظ و سوپر ویسکوز تا (cps 50000) را در مدت زمان بسیار کم فراهم می نماید.

همگن ساز اولتراسونیک:

یکی از روش هایی که به طور گسترده برای تخریب سلول و همگن سازی استفاده می شود، اولتراسونیک است. این دستگاه با ایجاد امواج شدید فشاری در یک محیط مایع کار می کند. امواج فشاری باعث جریان در مایع شده و تحت شرایط مناسب موجب تشکیل سریع میکرو حباب می گردد که رشد و یکی شدن این حباب ها تا رسیدن به اندازه بیشینه و در نهایت ترکیدن آنها حرارت شدیدی ایجاد می نماید. به این پدیده کاویتاسیون گفته می شود. انفجار حباب ها تولید موج ضربه ای با انرژی کافی برای شکستن پیوند کووالانسی می کند. نیروی برشی حاصل از انفجار حباب و همچنین از جریان های اغتشاشی ناشی از ارتعاش صوتی برای همگن سازی و تخریب سلول استفاده می شود. این فرآیند می‌تواند به پاشش مایع با سرعتی در حدود 420 کیلومتر در ساعت و ایجاد فشاری معادل 200 بار در آن شود.

اگر قصد خرید هموژنایزرمکانیکی ( روتور استاتور ) را دارید، پیشنهاد می شود موارد زیر را در نظر بگیرید:

انواع شفت:

شفت هموژنایزر با توجه به نوع کاربرد انواع مختلف دارد . هموزنایزر مدل SR30 دارای انواع شفت جهت امولسیون کردن ، کات کردن ، میکس کردن است. نوع شفت بر اساس حجم، ویسکوزیته و اندازه ذرات در محلول انتخاب میشود.

حجم:

حجم نمونه مورد آزمایش از موارد مهم در هموژنایز کردن است که حداقل و حداکثر حجم هموژنایزر مدل SR30 برند MTOPS کره جنوبی به ترتیب 10-2000 میلی لیتر میباشد.

سرعت:

با توجه به ویسکوزیته ماده مورد نظر سرعت شفت هموژنایزر متفاوت است. در هموژنایزر SR30 سرعت از 3700-27000 rpm متغییر است .

توان:

قدرت همگن سازی هموژنایزر از دیگر پارامترهای مهم است که به قدرت موتور هموژنایزر وابسته میباشد.

قیمت هموژنایزر :

با در نظر گرفتن همه فاکتورهای مذکور می توان گفت هموژنایزر مکانیکی از برند MTOPS کره جنوبی از قیمت متناسب با کیفیت بالا برخوردار می باشند. جهت مشاوره رایگان و یا اطلاع از قیمت هموژنایزر می توانید با شرکت فرآزما تحقیق تماس حاصل نمایید و یا از طریق چت آنلاین در همین صفحه سوالات خود را مطرح کنید.

تقطیر در خلا
فروش روتاری

برچسب ها

top