چگونه ویسکومتر مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید ویسکومتر

    ویسکومترها در نگاه کلی به چند دسته تقسیم می شوند:
  • ویسکومترهای شیشه ای (Ablhod / Ostwald): در این ویسکومترها مدت زمان لازم برای انتقال سیال بین دو نقطه ثابت معیار سنجش ویسکوزیته قرار می گیرد.
  • ویسکومتر سقوطی (Falling Ball): درویسکومترهای سقوطی، با محاسبه سرعت سقوط گلوله فلزی و با استفاده از معادله ناویر استوکس می توان ویسکوزیته سیال را محاسبه کرد.
  • ویسکومترهای لرزشی: مبنای کار مدل های لرزشی، اندازه گیری مقدار کاهش نوسانات الکترومغناطیسی لرزاننده هنگام لرزش در داخل سیال مورد آزمایش است.
  • ویسکومترهای چرخشی: اینگونه ویسکومترها که از استوانه های هم محور ساخته شده اند، بر اساس اندازه گیری مقدار گشتاور لازم جهت به چرخش درآوردن یک جسم خارجی در داخل سیال استوار هستند که می تواند راهی برای اندازه گیری گرانروی سیال باشد.

اگر قصد خرید ویسکومتر چرخشی را دارید، پیشنهاد می شود موارد زیر را در نظر بگیرید:

متد بکار رفته در ویسکومتر چرخشی:
متد کربس(Krebs Viscometer / Stormer Viscometer):

ویسکومتر کربس نوعی ویسکومتر دورانی است که در آن از یک اسپیندل با یک مدل استاندارد و یک سرعت ثابت استفاده می شود که اغلب در صنعت رنگ ، رزین ،جوهر ، چسب ،صنایع پوششی ، مواد شوینده ، بهداشتی و سایر آزمایشگاه های کنترل کیفیت مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله ویسکومترهایی که از متد کربس تبعیت می کنند می توان مدل VK2000 از کمپانی VISCOTECH اسپانیا را نام برد و مشخصات فنی آنرا میتوانید از اینجا دانلود نمایید.
شرکت فرآزما تحقیق، نمایندگی انحصاری برند VISCOTECH اسپانیا را دارد.

متد بروکفیلد (Brookfield Method)

.ویسکومتر بروکفیلد نوعی ویسکومتر دورانی است که در آن از چند اسپیندل و چند سرعت مختلف جهت اندازه گیری ویسکوزیته استفاده می شود. استوانه چرخان که اسپیندل نامیده می‌شود، شبیه دوک بوده و توسط یک پیچ که در انتهای دسته آن قرار دارد، به موتور دستگاه متصل می‌شود. استوانه ثابت نیز ظرفی می‌باشد که نمونه در آن ریخته شده است. اسپیندل را به دستگاه متصل نموده، در ظرف حاوی نمونه قرار می‌دهیم و با سرعت‌های زاویه ای معینی آن را می‌چرخانیم . این ویسکومتر این امکان را به ما می‌دهد تا به وسیله پیچ تنظیم سرعت، داده‌های مربوط به سرعت‌های زاویه ای مختلف از قبیل ۱، ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ و … دور بر دقیقه را به دست آوریم. در هر سرعت زاویه ای، ویسکومتر گشتاور وارد بر اسپیندل را اندازه می گیرد. از جمله ویسکومترهایی که از متد بروکفیلد تبعیت می کنند می توان به مدل VR3000 از کمپانی VISCOTECH اسپانیا اشاره کرد. که دارای سه ورژن مختلف v0, v1 , v2 می باشد که پروگرامر و قابل برنامه ریزی بوده و قابلیت ذخیره اطلاعات و اتصال به کامپیوتر را دارند.

محدوده غلظت یا ویسکوزیته ماده نمونه:

برای خرید ویسکومتر بروکفیلد، با دانستن محدوده ویسکوزیته ماده نمونه، می توان ویسکومتر مناسب را از میان ورژن های مختلف آن انتخاب نمود. بطور مثال هر یک از ورژن های مختلف v0, v1 , v2 از مدل VR3000 کمپانی VISCOTECH اسپانیا که از متد بروکفیلد تبعیت می کنند، دارای سه رنج مختلف پایین، متوسط و بالا برای ویسکوزیته هستند که در کاتالوگ مربوطه آمده است که میتوانید از اینجا دانلود نمایید. با مراجعه به آن و در نظر گرفتن ویسکوزیته ماده نمونه، می توانید مدل مناسب را انتخاب نمایید.

سرعت یا سرعت های مورد نیاز:

هر یک از ورژن های مختلف انواع مدل های ویسکومتر بروکفیلد، مقادیر سرعت های معینی را شامل می شود. برای خرید ویسکومتر چنانچه به سرعت یا سرعت های خاصی نیاز است، می توانید با مراجعه به کاتالوگ راهنما، مدل مناسب را انتخاب نمایید.

تعداد اسپیندل ها :

ورژن های مختلف انواع مدل های ویسکومتر بروکفیلد، دارای تعداد اسپیندل های متفاوتی متناسب با سرعت و محدوده ویسکوزیته ماده نمونه می باشند. برای خرید ویسکومتر چنانچه تعداد معینی از اسپیندل ها مورد نیاز است، می توانید با مراجعه به کاتالوگ راهنمای مربوطه، مدل مناسب را انتخاب نمایید.

قیمت ویسکومتر :

با در نظر گرفتن همه فاکتورهای مذکور می توان گفت ویسکومترهای چرخشی از برند VISCOTECH اسپانیا از قیمت متناسب با کیفیت بالا برخوردار می باشند. جهت مشاوره رایگان و یا اطلاع از قیمت ویسکومترهای چرخشی می توانید با شرکت فرآزما تحقیق تماس حاصل نمایید و یا از طریق چت آنلاین در همین صفحه سوالات خود را مطرح کنید.

دستگاه ویسکومتر دیجیتال IKA
دستگاه ویسکومتر
دستگاه ویسکومتر
تقطیر در خلا
فروش روتاری

برچسب ها

top