راهنمای خرید دستگاه هات پلیت

راهنمای خرید هات پلیت

هنگام خرید تجهیزات آزمایشگاهی مانند هات پلیت و همزن مغناطیسی پیشنهاد میشود 5 فاکتور زیر را مدنظر داشته باشد:

یکنواختی دما در تمام نقاط هات پلیت

هات پلیت هایی که جنس صفخه آن سرامیکی است سریعتر از صفحات آلومینیومی یا چدنی گرم می شوند و نسبت به خوردگی مقاومت بسیار بالاتری دارند. هات پلیت های سرامیکی هم چنین مستعد دریافت شوک حرارتی هستند و ترجیحاً زمان حرارت دادن ظروف فلزی یا سنگین روی آن قرار ندهید. همچنین مراقب باشید تا در هنگام کار محلول یا نمونه روی سطح آن ریخته نشود. هات پلیت های آلومینیومی از مقاومت فیزیکی خوبی برخوردارند ولی خورندگی آنها در برابر مواد شیمیایی بسیار بالاست و همچنین تمیز کردن صفحه آن نیز دشوار است.
بطور کلی هنگام خرید هات پلیت دقت لازم را داشته باشید تا پراکندگی دما در تمام نقاط هات پلیت متناسب و یکنواخت باشد.

جهت کنترل بهتر دما میتوانید از هات پلیت های دیجیتال استفاده کنید که قابلیت اتصال سنسورهای اکسترنال (خارجی) دما را نیز دارا میباشند و نهایتا میتوانید سنسور مذکور را درون محلول خود قرار داده و دمای نمونه را به دقت هر چه تمام تر کنترل و پایش کنید. اما اگر هات پلیت ارزان قیمت و اقتصادی مد نظر دارید میتوانید از مدل های آنالوگ با قابلیت کنترل دما بصورت تقریبی توسط پیچ ولوم استفاده کنید.

دقت و پایداری همزن

توجه داشته باشید سرعت همزن مغناطیسی با نیاز شما تطابق داشته باشد. معمولا حداکثر سرعت استاندارد برای همزن های مغناطیسی 1500 دور بر دقیقه میباشد.
همزن هات پلیت های دیجیتالی با کنترل های فیدبک الکتریکی درجه ی بیشتری از دقت و پایداری را در خود دارند و برای کاربرد هایی که در آن ها کنترل دما و سرعت همزدن مهم است ، پیشنهاد می شوند. یک میکرو پردازنده ی حلقه بسته ی PID دمای هات پلیت و یا سرعت همزدن را بررسی می کند و به صورت خودکار تغییرات در سیستم را نسبت به یک مقدار تنظیم شده جبران می کند. گرچه این گزینه ها می توانند هزینه ی بیشتری در بر باشند ولی این کنترل های دقیق می توانند یک سرعت همزدن و دمای خاصی را حفظ کنند ، افزایش یا کاهش بیش از حد دما را به حداقل برسانند و به شکل دقیقی دمای محلول و پلیت بالایی را بررسی و کنترل کنند .

حجم همزن هات پلیت آزمایشگاهی

هات پلیت ها ، همزن ها و همزن هات پلیت ها در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند از واحد های کوچک ، تک ظرفی گرفته تا ظرفیت بالا و مدل های چند واحدی وجود دارند. کمپانی Mtops کره جنوبی رنج کاملی از مدل ها و سایزها را با صفحات سرامیکی پوشش میدهد.

ویسکوزیته

تحت شرایط معمولی ، اکثر دستگاههای همزن مغناطیسی سرعت همزدن موثری بین 100 تا 1500 rpm را دارند . همزدن محلول هایی که ویسکوزیته ی بیشتری دارد ، نیاز به همزنی دارد که قدرت جفت شدگی مغناطیسی آن بیشتر باشد یعنی همزنی را با محرک مغناطیسی قوی تر ، موتوری دو عملکردی و ظرفیت جا دادن میله های همزدن طویلتر ، انتخاب کنید .

قیمت همزن هات پلیت آزمایشگاهی

برای اطلاع از قیمت همزن هات پلیت مغناطیسی می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما فرم مورد نظر را پر کنید تا کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما در ارتباط باشند.

تقطیر در خلا
فروش روتاری

برچسب ها

top