الکترود کالومل الکترودهای کلرید نقره

الکترودهای کالومل یکی از الکترودهای مرجع است، پایه کار این الکترود واکنش جیوه و کلرید جیوه Hg2Cl2 یا همان کالومل است. این الکترودها در موقع کارکردن، جواب­های تکرار شدنی می‌دهند و مدتها سالم می‌مانند. تهیه آنها ساده است و اکسیژن و نور، تاثیری بر پتانسیل آنها ندارد. با توجه به روش تهیه، رنگ آنها از گُلی (تقریباصورتی) تا قهوه‌ای تغییر می‌کند. رنگ بهترین آنها کمی گُلی‌رنگ است. در دمای بین صفر تا 240 درجه سانتی‌گراد به‌خوبی کار می‌کند. الکترود از یک لوله که دارای صفحه ای از شیشه فریتر است، تشکیل شده است. لایه ای از ژل آگار (Agar)اشباع شده با KCl در روی این دیسک شیشه‌ای قرار داده شده است تا از نشت محلول از لوله جلوگیری کند.

لایه‌ای از کلرید پتاسیم جامد بر روی آن قرار داده شده و بقیه لوله با محلول KCl اشباع پر شده است. چند قطره هم از محلول AgNO3 یک نرمال به آن اضافه شده است تا آن را نسبت به AgCl، اشباع نماید. یک سیم نقره‌ای به قطر 1 تا 2 میلی‌متر در داخل محلول، ارتباط الکتریکی را برقرار می‌کند.

کمپانی Sentek
انگلستان یکی از معتبرترین تولید کنندگان الکترودهای شیمیایی در اروپا کار خود را از سال1991 آغاز کرده و در زمینه تولید انواع الکترودهای صنعتی و آزمایشگاهی همواره از پیشگامان این صنعت میباشد.


تماس جهت مشاوره رایگان
ارسال فرم استعلام قیمت
<
top